În perioada 15 iulie – 15 septembrie 2016 se desfăşoară campania naţională de siguranţă şi prevenţie rutieră FII TREAZ LA VOLAN! realizată, în parteneriat, de Poliţia Română, FPVS – Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii, Radio România Actualităţi şi APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor.
În cursul anului 2015, s-au înregistrat 9.380 de accidente de circulaţie grave, soldate cu decesul a 1.893 de persoane şi rănirea gravă a altor 9.056.
Campania se axează pe mesaje-cheie, menite să crească nivelul de conştientizare a riscurilor la care se expune oricine urcă la volan obosit sau care se lasă distras de smartphone, în timp ce conduce. De asemenea, mesajul promovat de campanie vizează şi riscul conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice sau a anumitor tipuri de medicamente.
Astfel, în cadrul campaniei, vor fi distribuite broşuri informative gratuite, conţinând recomandări de care orice conducător auto ar trebui să ţină cont atunci când pleacă la drum. Broşura FII TREAZ LA VOLAN! va fi distribuită în trafic, dar şi în principalele centre comerciale din Bucureşti şi din 20 de municipii din ţară.
În plus, o atenţie specială este acordată în această vară litoralului, unde mii de şoferi parcurg traseul spre litoral şi înapoi spre casă, în week-end-uri.
De asemenea, broşura este distribuită şi împreună cu una dintre cele mai citite publicaţii din România, ziarul LIBERTATEA, accentul fiind pus şi de această dată pe zona litoralului.
Demersul APPA şi al Poliţiei Române este susţinut de o solidă componentă online, axată pe social media, fiind dublat, în premieră, de o campanie online de VIP endorsement. George IVAŞCU, Nicu ALIFANTIS, Alexandru PETROVICI, Dan FINŢESCU, DJ OLIX sau Laurenţiu GURAN (ASHA Band) sunt câteva dintre numele cunoscute în showbiz-ul românesc care promovează mesajele campaniei FII TREAZ LA VOLAN!
Platforma treazlavolan.ro prezintă, într-o formă structurată, principalele elemente de care un şofer responsabil ar trebui să ţină cont, precum şi statistici şi studii din întreaga lume, care atestă importanţa ce trebuie acordată acestor aspecte.
Nu lipsesc „mascote” ale campaniei (maşinuţele Ema şi Teo), sondaje şi concursuri, toate având drept principal scop transmiterea mesajului campaniei către un număr cât mai mare de conducători auto, prin cât mai multe canale.
Campania este susţinută de principalele companii de asigurări şi de brokeraj în asigurări: OMNIASIG VIG, BCR Asigurări de Viaţă, GOTHAER Asigurări Reasigurări, EUROINS România, GENERALI România, CREDIT EUROPE Asigurări, SAFETY Broker, MARSH, FABRICA de Asigurări, INTER Broker, OTTO Broker, DESTINE Broker, GRAWE România, DAUNE Expert şi GARANTA.
Lor li se adaugă şi companii care sprijină distribuţia broşurii campaniei, astfel încât aceasta să ajungă în cele mai diverse colţuri ale ţării.
Spoturile difuzate de Radio România Actualităţi, precum şi materialele publicate de Partenerii Media (wall-street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Ziua Veche, stirilepescurt.ro) contribuie, de asemenea, la diseminarea informaţiilor.
FII TREAZ LA VOLAN! – Acesta este mesajul pe care îl veţi auzi des în această vară!***
Despre APPA
APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor are ca scop principal promovarea conceptului de asigurare şi creşterea gradului de educare în domeniul asigurărilor în rândul populaţiei.
APPA organizează conferinţe şi alte tipuri de reuniuni tematice pentru dezbaterea şi soluţionarea problemelor specific majore, elaborează studii şi analize privind priorităţile în domeniul asigurărilor.