Seara finalei Eurovision 2013 de sâmbătă, 18 mai, a adus TVR 1 în poziţia de lider de audienţă la nivelul tuturor categoriilor de public în intervalul 22.00-01.30. 1.515.000 de telespectatori (8% rating şi 22,8% cotă de piaţă) au urmărit în medie, la nivel naţional, concursul în care Cezar, reprezentantul României, s-a clasat pe locul 13. Următorul post tv, Kanal D, a obţinut mai puţin de jumătate de audienţa postului public pe acelaşi interval (mai exact 648.000 de telespectatori).
La nivel urban, finala Eurovision, câştigată anul acesta de Danemarca, a fost urmărită de 1.004.000 de telespectatori, ceea ce corespunde unui rating mediu de 9,6% şi unei cote de piaţă de 26,6%. Şi la nivelul publicului comercial, TVR 1 şi-a adjudecat poziţia de lider de audienţă cu 7,1% rating mediu şi 21,3% cotă de piaţă medie.
Momentul în care Cezar a urcat pe scena de la Malmö Arena, precum şi intervalul de anunţare a notelor au fost cele mai urmărite de telespectatorii din România. Astfel, minutul de aur al transmisiei TVR s-a înregistrat, la nivel naţional, la 23.12, când 1.878.000 de români (rating 9,9%, share 23,6%) urmăreau evoluţia lui Cezar. La nivel urban şi comercial, minutul cel mai urmărit s-a înregistrat la 22.53. Un total de 1.236.000 de telespectatori din mediul urban (11,8% rating, respectiv 26,4% share) se uitau atunci la TVR 1, la anunţarea punctajelor. În acelaşi minut, la nivel comercial, TVR 1 a înregistrat un rating de 9,5% şi o cotă de piaţă de 23,7%.
Danemarca a câştigat concursul Eurovision 2013, cu melodia Only Teardrops, interpretată de Emmelie de Forest, care a obţinut 281 de puncte în urma voturilor publicului şi ale juriului internaţional. Pe următoarele două poziţii s-au clasat Azerbaidjan şi Ucraina. Finala Eurovision din 18 mai a fost difuzată în direct la TVR 1, TVR HD, TVR Internaţional şi online, pe www.tvrplus.ro.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Serviciul Analiză şi Strategie Programe, Direcţia Programe, TVR