Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud vă face cunoscut evenimentul desfăşurat la Sibiu şi anume, cea de-a 13-a Conferinţă a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al ţărilor din Sud-Estul Europei
Centrul SPO al ţărilor din Sud-Estul Europei înfiinţat în anul 2007 în scopul întăririi şi dezvoltării relaţiilor dintre instituţiile de profil din această regiune geografică, şi-a desfăşurat o întâlnire în România, la Sibiu, în zilele de 21 şi 22 octombrie, la care au participat alături de reprezentanţi ai SPO din ţările membre (Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia, Slovenia şi Turcia ), si invitaţi de la Asociaţia Mondială a Serviciilor Publice de Ocupare, precum şi din instituţii omoloage din Austria, Franţa, Lituania şi Republica Moldova.
Lucrările conferinţei au fost deschise de doamna Cristiana Barbu, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care a salutat prezenţa participanţilor străini şi români, a domnului Levente-Akos Horvath, secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi a domnului Jean-Pierre Calais, şeful Departamentului Cooperare şi Relaţii Internaţionale, Pôle Emploi (Franţa), prezent la conferinţă şi ca reprezentant al Asociaţiei Mondiale a Serviciilor Publice de Ocupare.
În cuvântul său de deschidere, doamna Cristiana Barbu a subliniat că “ în mamagementul SPO este necesară definirea şi utilizarea unor indicatori care să reflecte cât mai fidel activitatea şi performanţele serviciului public de ocupare, ţinând cont de resursele financiare şi umane disponibile, astfel încât toate eforturile să fie concentrate către satisfacerea cât mai bună a nevoilor clienţilor noştri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă şi angajatori”.
Prima zi a reuniunii a fost dedicată managerilor SPO şi a avut ca temă, pentru prezentări şi dezbateri, „Managementul SPO prin indicatori de performanţă”.
Prezentând experienţa românească în managementul bazat pe indicatori de performanţă, domnul Eugen Preda, consilier al preşedintelui ANOFM, a subliniat importanţa pe care o prezintă stabilirea de obiective şi ţinte realiste şi de niveluri de performanţă pentru actul de conducere, precum şi necesitatea de a optimiza corelaţia dintre performanţă şi resursele alocate. De asemnea, s-a referit la contractele de performanţă managerială pe care, potrivit legii, le încheie anual preşedintele ANOFM cu ministrul Muncii, Protecţiei Sociale, Familiei şi Persoanelor Vârstnice, precum şi cu directorii executivi ai agenţiilor teritoriale de ocupare a forţei de muncă.
„Pentru managementul Serviciului Public de Ocupare din România indicatorii de performanţă constituie repere esenţiale. În cadrul contractului de performanţă managerială pentru anul 2014 sunt prevăzuţi 10 indicatori de performanţă, care reflectă priorităţile momentului: ocuparea tinerilor, ocuparea şomerilor de lungă durată şi a persoanelor din grupuri cu nevoi speciale, creşterea eficienţei măsurilor active de stimulare a ocupării ”, a precizat domnul Eugen Preda.
Reprezentanţii SPO din ţările invitate şi din cele membre CPESEEC au prezentat sistemele manageriale bazate pe indicatorii de performanţă, oferind o bună ocazie pentru schimb de bune practici în acest domeniu.
În cea de-a doua zi, experţii SPO participanţi au discutat despre „Sistemele utilizate de SPO pentru analiza pieţei muncii, evaluarea impactului măsurilor active şi a altor acţiuni pe piaţa muncii”. Cu această ocazie au făcut expuneri reprezentanţi ai SPO din România, Franţa, Bosnia- Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, Serbia şi Sovenia, urmate de dezbateri care au constituit un util schimb de bune practici.