Home Politic Raportul de activitate pe anul 2014. Alexandru Marian Toniuc. Consilier local PER

Raportul de activitate pe anul 2014. Alexandru Marian Toniuc. Consilier local PER

by B24
244 views

         In exercitarea mandatului, consilierii sunt în serviciul colectivităţii locale. Această  propoziţie nu este doar o formulă, ci o normă legală prevăzută expres de articolul 51 aliniatul 1 din legea 215 din 2001 a administraţiei publice locale. In cuprinsul aceluiasi articol se arata mai departe in aliniatul 4 ca: “fiecare consilier local, precum şi viceprimarul sunt obligaţi să prezinte un raport anual de activitate, care va fi făcut public prin grija secretarului”. De la începutul mandatului nostru am actionat in interesul cetateanului, fiind consecventi principiilor si propunerilor facute de ecologisti in campania electorala din 2012. In cursul anului precedent am incercat sa concretizam cat mai multe din cele sustinute prin activitatea desfasurata in cadrul consiliului local si in primul rand prin proiectele de hotarare initiate.

       Activitatea consilierilor locali se desfasoara în principal în sedintele consiliului local si în sedintele comisiilor de specialitate.  Conform art. 36 (1) din legea 215 din 2001 a administraţiei publice locale consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

       Dreptul la iniţiativă pentru proiectele de hotărâri supuse spre aprobare consiliului local aparţine primarului, consilierilor, individual sau în grup, precum şi cetăţenilor domiciliaţi în municipiul Bistriţa, în condiţiile legii nr.141/2004 pentru modificarea şi completarea legii administraţiei publice locale nr.215/2001. Proiectele de hotărâre însoţite de expunerea de motive sunt depuse cu cel puţin 30 de zile înainte de şedinţa consiliului local pentru a permite serviciului de specialitate să pregătească fundamentarea raportului de specialitate pentru proiectul de hotărâre înaintat. Dupa completarea documentaţiei necesare pentru promovarea proiectului si obtinerea avizului comisiilor de specialitate ale consiliului local ele intra în dezbaterea plenului.

       In conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local al municipiului Bistriţa la începutul şedinţelor ordinare, consilierii pot adresa întrebări si interpelari primarului, viceprimarului şi secretarului municipiului, precum şi şefilor structurilor din aparatul de specialitate al primarului sau ai serviciilor publice de interes local. Prin întrebare se solicită informaţii cu privire la un fapt necunoscut in timp ce interpelarea constă într-o cerere prin care se solicită explicaţii în legătură cu un fapt cunoscut.

      Sedintele consiliului local sunt publice. Detaliile tuturor sedintelor consiliului local sunt consemnate în procesele verbale ale sedintelor in care sunt transcrise integral luarile de cuvant ale tuturor participantilor dupa inregistrarile audio si sunt accesibile publicului pe site-ul primariei bistrita la urmatoarea adresa:

http://www.primariabistrita.ro/portal/bistrita/portal.nsf/allbyunid/0d82f792d6996dbcc2257c990047e953?opendocument

      Avand in vedere faptul ca orice cetatean interesat poate accesa şi verifica toate informaţiile necesare inclusiv cele privind participarea si pozitiile adoptate de fiecare consilier în chestiunile aflate in dezbatere pe agenda comunităţii locale, prezentul raport prezinta sinteza activitatii depuse in calitatea de consilier local pe parcursul anului 2014.

        In cursul anului 2014 am participat la 15 sedinte ale consiliului local din care 8 ordinare si 7 extraordinare. In cadrul acestor sedinte activitatea mea s-a concretizat in:

  • 9 interpelari
  • 2 intrebari
  • 4 amendamente pentru modificarea unor proiecte de hotarari din care 2 adoptate
  • 49 interventii in dezbaterea proiectelor de hotarari aflate in dezbaterea CL
  • 19 Proiecte de Hotarare initiate
  • 5 Proiecte de Hotarare aprobate in Consiliul local.

       De la inceputul mandatului sunt presedinte al Comisiei Juridice si administratie publica locala a Consiliului Local. In cursul anului 2014 Comisia Juridica s-a intalnit in 25 de sedinte din care:

  • 11 sedinte pentru avizarea proiectelor de  zi aflate pe ordinea de zi a sedintelor ordinare ale consiliului local.
  • 9 sedinte pentru avizarea proiectelor de  zi aflate pe ordinea de zi a sedintelor extraordinare ale consiliului local
  • 2 sedinte de inceput de luna
  • 3 sedinte de inceput de luna desfasurate in comun cu comisia economica.

In cadrul sedintelor comisiei juridice desfasurate pe parcursul anului 2014 au fost dezbatute:

  • 122 de proiecte de hotarari care au primit aviz favorabil
  • 14 de proiecte de hotarari care au primit aviz nefavorabil
  • 8 informari
  • 4 rapoarte
  • 22 adrese si cereri
  • 4 plangeri prealabile

La acestea se adauga proiectele supuse avizarii in sedintele comisiilor reunite:

  • 16 de proiecte de hotarari care au primit aviz favorabil
  • 1 proiecte de hotarari care au primit aviz nefavorabil

Dintre interpelarile facute in inaintea sedintelor ordinare ale consiliului local voi mentiona doar interventiile facute cu privire  la activitatea necorespunzatoare a furnizorului de servicii pentru colectarea deşeurilor în Bistriţa si cea referitoare la modul deplorabil în care firmele executante a lucrarilor de amenajare a platformelor cu containere semiingropate au finalizat spaţiile de depozitare a deseurilor menajere sugerand infiintarea unui număr de telefon in cadrul primariei dedicat acestui subiect, la care toţi cetatenii să poată transmite atat sesizăriile lor cu privire la problematica deşeurilor cat si eventualele propuneri sau sugestii de îmbunătăţire cu privire la calitatea serviciului.

Amendamentele propuse si adoptate s-au referit la:

  • Informarea trimestriala a Consiliului Local de catre Directia de Servicii Sociale cu privire la absenteismul şcolar şi abandonul şcolar al beneficiarilor ajutorului social precum şi cu privire la participarea părinţilor la şedinţele cu părinţii sau alte activităţi organizate de către instituţiile de învăţământ şi unde prezenţa părinţilor -amendament la Hotărârea nr.1/16.01.2014,  privind aprobarea Planului de acţiuni şi lucrări de interes local aferent anului 2014 pentru persoanele apte de muncă, beneficiare de ajutor social conform Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Completarea comisia de organizare a licitaţiei cu delegatul sătesc sau un reprezentant ales în adunarea generală a crescătorilor de animale – amendament la Hotărârea nr.37/02.04.2014, privind stabilirea unor măsuri de organizare şi exploatare a pajiştilor permanente aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa

 

Hotarari ale Consiliului Local adoptate urmare a proiectelor initiate:

1. Hotărârea nr.29/27.03.2014, privind creşterea transparenţei decizionale în elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ ale Consiliului Local al municipiului Bistriţa.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi „pentru” şi o abţinere, în forma modificată de iniţiator.

Prin acest proiect de hotărâre s-a propus ca, în cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative, Primăria municipiului Bistriţa să transmită spre ştiinţă, către mass-media locală, anunţul referitor la această acţiune împreună proiectul de act normativ cu toate anexele şi cu toate informaţiile necesare identificării locului în care documentaţia a fost publicată, pentru facilitarea accesării acesteia de către toate persoanele interesate.

Dovada îndeplinirii obligaţiilor legale cu privire la transmiterea documentelor către mass media locală, către persoanele care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii şi către asociaţiile de afaceri şi/ sau alte asociaţii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, va fi prezentată Consiliului Local al municipiului Bistriţa împreună cu documentele pregătite pentru şedinţa de consiliu în care respectivele acte normative sunt supuse aprobării.

 

2. Hotărârea nr.106/16.10.2014, privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa precum şi a celor aflate în proprietate privată afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipale.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 12 voturi „pentru” şi o abţinere din 13 consilieri prezenţi.

Prin Hotărârea nr. 105/29.07.2010 a Consiliului Local al municipiului Bistriţa privind darea în administrarea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud a terenului pentru depozitul de deşeuri – strada Zăvoaie, Bistriţa – în vederea implementării proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Bistriţa-Năsăud, s-a aprobat darea în administrarea CJ a suprafeţei totale a terenului (77.900 mp), proprietatea publică a municipiului Bistriţa pentru închiderea depozitului de deşeuri.

Finalizarea efectivă a lucrărilor de închidere a depozitului de deşeuri de pe strada Zăvoaie a avut loc în data de 12 decembrie 2011, dată la care depozitul ecologic de la Tărpiu încă nu era funcţional. Prin adresa nr. 1.121/6224/20.10.2011 primită de la CJ BN, înregistrată la Primăria municipiului Bistriţa cu nr. 79.440/21.10.2011, se informa că, după închiderea depozitului existent „depozitarea deşeurilor menajere nou create se va face pe platforme temporare apropiate depozitelor care se închid, respectiv se ecologizează sau dacă nu este posibil, prin transport la platforma cea mai apropiată. Transportul cantităţilor de deşeuri nou create, depozitate pe platformele temporare, va face parte din obiectul licitaţiei privind Operarea pentru colectarea, transportul şi transferul deşeurilor în judeţul Bistriţa-Năsăud”.

Urmare a acestei adrese, deşeurile municipale au fost stocate preliminar, de către S.C. URBANA S.A., pe platforma betonată din imediata apropiere a fostului depozit de deşeuri, până la data de 11 martie 2013 – dată la care Centrul de management integrat al deşeurilor de la Tărpiu a devenit funcţional, iar deşeurile municipale şi stradale au fost transportate de către S.C. URBANA S.A. în această locaţie.

La data de 17.02.2014, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară a încheiat Contractul de concesiune nr. 187 privind delegarea prin concesiune a Serviciului public de salubrizare, respectiv activitatea de precolectare, colectare şi transport a deşeurilor municipale şi managementul staţiilor de transfer şi al centrelor de colectare din judeţul Bistriţa-Năsăud, cu Asocierea „Vitalia Servicii pentru Mediu S.A., S.C. BRANTNER SERVICII ECOLOGICE S.A. şi S.C. FLORICON SALUB S.R.L.”, prin lider al asocierii VITALIA SERVICII PENTRU MEDIU S.A. În acest contract era prevăzută obligaţia operatorului de a transporta, pe cheltuiala proprie, deşeurile depozitate pe platformele de stocare temporară a deşeurilor, la depozitul ecologic de la Tărpiu.

Având în vedere faptul că, la nivelul judeţului, transportul deşeurilor de pe platformele de depozitare temporară nu a început, au fost propuse următoarele:

– transportul deşeurilor şi ecologizarea cu prioritate a terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipale, până la data de 30.11.2015, toate cele menţionate făcând obiectul unui al treilea act adiţional la Contractul de concesiune nr. 187;

– acordarea unui mandat special Primarului municipiului Bistriţa, domnul Ovidiu Teodor Creţu, să transmită această hotărâre a Consiliului Local al municipiului Bistriţa către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale în Judeţul Bistriţa-Năsăud şi pentru a negocia cu operatorul Serviciului Public de Salubrizare, respectiv Precolectare, Colectare, Transport şi Transfer a Deşeurilor Municipale a Judeţului Bistriţa-Năsăud condiţiile realizării transferului deşeurilor stocate temporar în municipiul Bistriţa la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor Tărpiu.

 

3. Hotărârea nr.107/16.10.2014, privind instalarea a trei cişmele în incinta unor instituţii de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Bistriţa.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”, în forma prezentată de iniţiator.

Prin acest proiect de hotărâre s-a propus instalarea, de către Direcţia de Servicii Publice, a trei cişmele în curtea următoarelor unităţi din reţeaua şcolară a municipiului Bistriţa:

– Grădiniţa nr. 6 cu program prelungit situată pe Aleea Şieului, nr. 11, Bistriţa;

– Grădiniţa cu program prelungit nr. 14 „Trenuleţul Veseliei” situată pe strada Rodnei, nr. 3, Bistriţa;

– Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” situat pe bd. Republicii, nr. 8, Bistriţa.

Suma necesară lucrărilor va fi suportată din bugetul pe anul 2014 al Serviciului Întreţinere Mobilier Urban / secţiunea „materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional”.

 

4. Hotărârea nr.108/ 16.10.2014, privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Bistriţa nr. 52/26.08.1993.

Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”, în forma prezentată de iniţiator.

În ultimii ani, informaţiile despre istoria şi simbolurile Bistriţei au fost readuse în atenţia publicului intr-o noua conjunctura asa cum precizam in expunerea de motive:

„Suntem acum departe de anii în care simbolurile regale provocau fobii politicienilor. Struţul încoronat cu potcoava în cioc a devenit un personaj popular şi prezent în viaţa de zi cu zi a oraşului. La sfârşitul anului 2010, Primăria municipiului Bistriţa a lansat proiectul brandului turistic al oraşului, care să promoveze produsul turistic „Cetatea Medievală Bistriţa”. La finalul unui prroces de elaborare a brandului de oraş şi a mascotei oraşului, la data de 16 martie 2011, prin votul consilierilor locali s-a ales ca mascotă struţul cu coroniţă şi cu potcoavă în cioc.

În data de 29 martie 2014, în Pădurea Codrişor a fost descoperit un sigiliu cu capul de struţ încoronat care iese dintr-o coroană, datând, se pare, din secolele XIV-XV. Judecând după mărimea sigiliului, dar şi după absenţa altor date, precum anul, aparţinea, probabil, unui funcţionar de rang inferior al cetăţii”, arată iniţiatorul în expunerea de motive anexată proiectului de hotărâre.

În acest context, proiectul de hotărâre propune iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată în anul 1993. În consecinţă, prin grija Primarului municipiului Bistriţa şi a serviciilor de specialitate din cadrul primăriei, se va solicita întocmirea unui studiu cu privire la simbolurile şi stema oraşului de-a lungul timpului, de către Direcţia Judeţeană Bistriţa-Năsăud a Arhivelor Naţionale şi de la Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud în vederea realizării proiectului de stemă de către specialişti sau graficieni heraldişti, în trei variante, care va fi supus dezbaterii şi consultării publice.

 

5. Hotărârea nr.109/16.10.2014, privind stabilirea unor măsuri în vederea lărgirii la trei benzi a străzii Tărpiului.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”.

Prin acesta s-au propus următoarele:

– realizarea unei expertize tehnice pentru lărgirea la trei benzi a străzii Tărpiului;

– pentru realizarea expertizei tehnice se va aloca în bugetul local al municipiului Bistriţa pe anul 2014, suma de 15.000 lei;

 

In ultima sedinta ordinara din anul 2014, cea din 17.12.2014 am fost ales cu 20 de voturi preşedinte de şedinţă pentru o perioada de trei luni. In aceasta calitate am condus sedinta ordinara si o sedinta extraordinara in 23 decembrie.  Preşedintelui de şedinţă conduce şedinţele consiliului local şi supune aprobării consilierilor ordinea de zi propusă pentru şedinţa respectivă; supune votului consilierilor proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor contra şi a abţinerilor; semnează hotărârile adoptate de consiliul local, precum şi procesele-verbale ale sedinţelor pe care le conduce; asigură menţinerea ordinii şi respectarea regulamentului de desfăşurare a şedinţelor. In calitate de presedinte de sedinta am reprezentat consiliul local la manifestarile dedicate comemorarii victimelor revolutiei din 1989.

 

In anexa sunt prezentate toate proiectele de hotarare initiate in cursul anului 2014 si situatia dezbaterii si adoptarii acestora.

Alexandru Marian Toniuc

Anexa

Lista proiectelor de hotarare propuse in cursul anului 2014

 

  1. Proiect de hotărâre privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipal. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – respins in sedinta 27.03.2014
  2.  Proiect de hotărâre privind creşterea transparenţei decizionale în elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ ale Consiliului Local al municipiului Bistriţa. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Aprobat: Hotărârea nr.29/27.03.2014
  3. Proiect de hotărâre privind cresterea accesibilitatii informatiilor de interes public la nivelul municipiului Bistrita. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – pe ordinea de zi in sedinta 10.09.2014 ramas nedezbatut dupa suspendarea sedintei; respins in sedinta 17.12.2014.
  4. Proiect de hotarare privind cresterea calitatii si respectarea termenelor de finalizare a lucrarilor publice executate in municipiul Bistrita. – pe ordinea de zi in sedinta 10.09.2014 ramas nedezbatut dupa suspendarea sedintei; respins in sedinta 17.12.2014.
  5. Proiect de hotarare privind introducerea dispozitivelor electronice POS in cadrul casieriilor Primariei municipiului Bistrita in vederea acceptarii cardului bancar ca mijloc de plata. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Retras in urma preluarii initiativei de catre Primarul municipiului.
  6. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliul local al municipiului Bistriţa nr.52/26.08.1993
  7. Proiect de hotarare privind premierea sportivilor de performanta din municipiul Bistrita, component ai echipei de fotbal Gloria Bistrita care au contribuit in anul 2014 la mentinerea echipei de fotbal in liga a II-a si la calificarea in Play-off si a antrenorilor Cristian Coroian si Sandu Negrean. – respins in sedinta 30.04.2014.
  8. Proiect de hotărâre privind atribuirea denumirii de „Complex sportiv municipal” bazei sportive a Colegiului Naţional Liviu Rebreanu, adoptarea unor măsuri de reabilitare, sistematizare verticală şi privind utilizarea bazei sportive – respins in sedinta 15.01.2015 cand a întrunit 7 voturi „pentru”, 4 voturi „împotrivă” şi 8 abţineri – pentru adoptare fiind necesare 11 voturi „pentru”;
  9. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Direcţiei comunicare a cabanei din Dealul Dumitrei, proprietate publică a municipiului Bistriţa, în vederea desfăşurării de activităţi de turism şi includerii în circuitul public- respins in sedinta 15.01.2015 cand a întrunit 5 voturi „pentru” şi 13 abţineri – pentru adoptare fiind necesare 14 voturi „pentru”;
  10. Proiect de hotărâre privind instalarea a trei cişmele în incinta unor instituţii de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Bistriţa Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Aprobat: Hotărârea nr.107/16.10.2014.
  11. Proiect de hotarare privind propunerea de constituire a comisiei de verificare si analiza a modului in care au fost indeplinite prevederile HCL Bistrita privind aprobarea sustinerii financiare a AFC Gloria Bistrita. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim.  Pe ordinea de zi in sedinta din 16.10.2014 – retras de initiator.
  12. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotararii nr. 31/29.03.2012 a Consiliului Local al municipiului Bistrita privind aprobarea modificarilor regulamentului de organizare si functionare a sistemului de parcare cu plata in municipiul Bistrita. Pe site in dezbatere publica.
  13. Proiect de hotărâre privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipal. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – modificat Aprobat: Hotărârea nr.106/16.10.2014
  14. Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliul local al municipiului Bistriţa. Aprobat: Hotărârea nr.108/16.10.2014
  15. Proiect de hotarare privind infiintarea unei piete volante in municipiul Bistrita – “Piata Mica” Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. In dezbatere in sedinta din 16.10.2014 – retras de initiator.
  16. Proiect de hotarare privind campania de informare a proprietarilor si detinatorilor de caini cu privire la obligativitatea inregistrarii si sterilizarii cainilor apartinand rasei comune. – urmeaza sa fie dezbatut.
  17. Proiect de hotarare privind infiintarea pietei agroindustiale „Viisoara” Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – respins in sedinta 15.01.2015  a întrunit 3 voturi „pentru”;
  18. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea biroului consilierilor locali. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – pe ordinea de zi a sedintei din 15.01.2015 – retras de initiator.
  19. Proiect de hotărâre privind finantarea activitatii sportive in municipiul Bistrita. – urmeaza sa fie dezbatut.

You may also like