Home Școala pentru toți INFLUENTELE ECRANULUI ASUPRA COPIILOR PRESCOLARI SI CONTRIBUTIA ACESTORA LA PREVENIREA VIOLENTEI

INFLUENTELE ECRANULUI ASUPRA COPIILOR PRESCOLARI SI CONTRIBUTIA ACESTORA LA PREVENIREA VIOLENTEI

by B24
510 views

Trăim într-o societate în care părinţii dedică tot mai puţin timp copiilor , preferand să îi uite în faţa televizorului, pentru a-şi putea rezolva problemele casnice. În urma cercetărilor desfăşurate în ultimii ani s-a ajuns la concluzia că vizionarea TV şi calculatorul dăunează dezvoltării şi funcţionării creierului uman.  Aceasta,  deoarece activitatea corticală, atunci cand ne aşezăm în faţa ecranului este complet diferită de aceea întalnită în mod obişnuit în viaţa oamenilor. 

Cele cateva ore petrecute zilnic de copii în faţa televizorului şi a calculatorului, încă din primii ani de viaţă , vor influenţa definitoriu modul în care creierul va răspunde pe viitor la provocările lumii reale, modul în care va procesa informaţia.  Astfel, mintea tinerilor ajunge să fie dependentă de starea de pasivitate, de neconcentrare, şi negandire, care i-a fost indusă zilnic, cateva ore, prin intermediul vizionării.

Emisfera stangă a creierului, a cărei activitate este inhibată cand privim la televizor, nu se dezvoltă normal, ceea ce va face ca tinerii aceştia să fie deficienţi în ceea ce priveşte gandirea logică şi analitică, în vorbire, în construirea frazei, în scris şi citit-procese desfăşurate în ariile acestei emisfere.

Cele mai grave sunt consecinţele pe care televizorul şi jocurile pe calculator le au asupra funcţionării părţii din faţă a creierului- cortexul prefrontal- care îl deosebeşte pe om de animal -slăbirea capacităţii de concentrare, scăderea memoriei, apariţia stării de pasivitate şi a plictiselii, a depresiilor, a anxietăţii şi a tulburărilor de personalitate.

Vizionarea afectează, de asemenea, capacitatea de concentrare a atenţiei, slăbeşte motivaţia şi favorizează comportamentele instinctive-bulimia, agresivitatea şi pulsiunile sexuale.In continuare voi uza de o analiza comparativa care va pune in evidenta efectele nefaste pe care desenele animate actuale  le au asupra psihicului copilului.

Deci, Iata o tema de interes general,in special pentru acei dintre noi,care avem copii de varsta frageda care iubesc desenele animate si cum sa nu iubeasca copiii desenele animate(unii le iubesc atat de mult incat nu s-ar mai desprinde de canalele de televiziune sau de calculatorul care ruleaza astfel de emisiuni cu desene animate.

Nimic rau in aparenta,ar conchide cei mai multi dintre noi,caci copilul isi vede de treaba lui,cuminte,in fata televizorului sau a calculatorului,dar sa nu ne fie cu mirare cand ne va surprinde cu expresii pe care credeam ca nu o sa le auzim vreodata din gura lui.

Asadar,pentru a rezolva  un pic aceasta repercursiune nefasta asupra limbajului copilului si nu numai,ci si asupra comportamentului si atitudinilor sale ,ma alatur  si eu cu acest material,pe care l-am conceput ca si pe  o analiza comparativa ,pe care o doresc utila atat parintilor,cat si tuturor formatorilor personalitatii copilului. Voi prezenta unele repercursiuni  negative pe care unele desene animate actuale,le au asupra psihicului copilului.De exemplu in DRAGONUL BALL  Z,personajele principale  sunt copii mici,care se supara si incep sa omoare in stanga si in dreapta.

Copilul ,la o varsta frageda, poate sa creada ca totul e o.k.si sa faca si el acelasi lucru in viata reala.FETITELE PAWERPUFF,de ce sa nu recunoastem sunt violente si sunt rele si egoiste .La sfarsitul unui episod,par sa mai invete cate ceva,pe principiul unei pilde,iar situatia se mai echilibreaza ,dar nu mi se par potrivite pentru a cizela personalitatea unui copil.

Exemple cu desene animate care ruleaza actualmente si care au o influenta nefasta asupra psihicului copilului ar putea continua,insa intorcandu-ma la ideea din titlu ,MIHAELA soimilor patriei,acel personaj mirific si catelusul care o acompania ne facea sa asteptam cu sufletul la gura ora difuzarii si trebuie sa recunoastem ca repercursiunea negativa de care vorbeam nu isi gasea locul.   Plecand de la aceasta idée,vreau sa atrag atentia asupra unui singur lucru:

AVETI MARE GRIJA ATUNCI CAND MINTEA UNUI COPIL ESTE “ALIMENTATA”,SA NU SE AJUNGA LA EFECTE NEDORITE DE NICI UNUL DINTRE NOI!.

 

You may also like