Home Din Licee CADRU DIDACTIC, CA SI PARINTE SPIRITUAL AL COPILULUI CU ADHD (DEFICIT DE ATENTIE).

CADRU DIDACTIC, CA SI PARINTE SPIRITUAL AL COPILULUI CU ADHD (DEFICIT DE ATENTIE).

by B24
574 views

Am ales acest titlu, cat si argumentul justificativ, nu pentru a da o tenta critica acestui proiect, ci pentru ca sunt realista in observatiile  pe care le-am intreprins, din pacate, in putinii mei ani de experienta cu elevii, observatii care m-au ajutat intr-un fel sa imi valorific latura afectiva cu care m-a inzestrat d-zeu.

            Am invatat ca dragostea pt copii nu cunoaste limite, am descoperit ca sunt intai parinte pt. copii de la scoala, iar abia apoi, cadru didactic, partea nefericita a acestei frumoase experiente, a fost aceea ca am descoperit singura, dragostea de care vorbeam, si nu  am intentia de a lovi in nimeni, singurul motiv pentru care fac aceste afirmatii ramanand unul cu o nuanta constructiva pt cei care doresc sa imbratiseze meseria de cadru didactic si de ce nu pt cei care deja au imbratisat-o.

Plecand acum la drum, insotita de aceasta motivatie, imi propun in continuare sa pun pe hartie un proiect de consiliere individuala pt copilul cu ADHD, pentru copilul meu de la scoala, de fapt. Nu vreau sa par o sentimentala intr-o scoala a instrumentelor, ci sentimentalismul meu as dori sa fie inteles ca fiind unul pedagogic.

INFORMATII DE BAZA: NUME SI PRENUME: L.C. DATA NASTERII  4.08.1996

ISTORIC  PERSONAL -provine dintr-o relatie din afara casatoriei, fiind totusi recunoscut de tata si locuieste impreuna cu acesta, mama trecand prin experienta nefericita si obisnuita la nivel cotidian, de a fi alungata de parinti pt. gestul sau nobil de a da nastere copilului. In prezent relatia dintre cei doi, adica tatal si mama copilui s-a racit, mama locuind impreuna cu o matusa si neavand posibilitati financiare de ai oferii un trai decent copilului sau. 

DATE PSIHOLOGICE  SEMNIFICATIVE: inteligenta sub medie, IQ=89. -memorie vizuala slaba, memorie verbala slaba, atentie slaba, fructuanta, este usor distras din sarcina de lucru, vocabular sarac, exprimare greoaie, fire linistita, echilibrata, nu prezinta reactii impulsive.

OBIECTIVE URMARITE: stabilizarea atentiei, starnirea intereselor pt activitatile scolare, cultivarea factorilor interni si externi ai captarii atentiei, cultivarea volumului atentiei, cultivarea distributiei atentiei, atentia involuntara.

ACTIUNE ASUPRA COPILULUI CU ADHD

(a cadrului didactic): cunoasterea elevului, prezentarea lui colectivitatii, stabilizarea atentiei prin exercitii de stabilizare a atentiei, starnirea interesului pt activitatile scolare, am incercat sa o realizez prin formarea unei imagini despre rolul scolii in viata, cultivarea factorilor interni si externi ai captarii atentiei, am reusit sa o duc la bun sfarsit prin motivatia pe care  i-am trasat-o in activitatile scolare, cultivarea volumului atentiei, prin exercitii specializate in acest domeniu, distributivitatea atentiei am realizat-o prin sarcini cu caracter automat, ca de exemplu, scrisul in paralel cu urmarirea profesorului, prin diferiti stimuli adresati unor analizatori diferiti, am “lucrat”la atentia involuntara prin intensitatea stimulilor, contrast, noutate, complexitate.                                                                                    

ACTIUNE ASUPRA COLECTIVULUI CLASEI

(a cadrului didactic): discutii cu elevii cu scopul sensibilizarii asupra problemelor colegului lor, cultivarea relatiilor de colaborare, includerea colegului in activitatile clasei, colaborarea si intrajutorare in activitati diverse, climat afectiv de siguranta in vederea integrarii lui in colectivul clasei.

STRATEGII CONCRETE FOLOSITE

 Interventie cu tact pentru integrarea elevului in tratarea diferentiata a elevului cu ADHD, asigurandu-se corelarea intre continuturile obligatorii si posibilitatile de invatare ale copilului, aplicarea unor strategii diferite de evaluare pastrarea permanenta a legaturii cu tatal acestuia.

REZULTATE OBTINUTE

Progresul pe linia socializarii si integrarii in colectiv si ca urmare formarea unei imagini de sine pozitiva, in mare parte, calitatile atentiei s-au ameliorat, elevul raspunzand mai bine solicitarilor.

Toate aceste rezultate benefice nu s-ar fi putut realiza daca m-as fi folosit doar de cunostintele de psihologie si pedagogie pe care mi le-am insusit in decursul activitatii mele didactice, fara a ma transpune in parintele spiritual al acestui copil, cu dragoste, cu rabdare, calm, intelegere.Tratandu-l ca pe propriul meu copil, am inteles  cata nevoie a avut si are de mine, mi-am descoperit o latura a sufletului meu inca neexplorata, latura materna, care de ce sa nu recunosc, mi-a adus o satisfactie imensa si un “strop” de fericire.

CADRUL DIDACTIC,CA SI PARINTE SPIRITUAL AL COPILULUI CU ADHD. (deficit de atentie) PROIECT DE CONSILIERE INDIVIDUALA REALIZAT DE PROF.CONSILIER CORINA TONITA. ARGUMENT:’’NU POTI IMBRATISA MESERIA DE CADRU DIDACTIC, DACA NU AI DRAGOSTE DE COPII, DACA II CONSIDERI DOAR SIMPLE INSTRUMENTE IN MUNCA TA!’’                                                                                                                                               

                                                                                                                                    

You may also like