22% dintre angajatorii din România plănuiesc să îşi crească numărul total de angajaţi în intervalul aprilie – iunie 2014, arată cel mai recent Studiu Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă, derulat în rândul a 626 de angajatori.
Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă relevă cea mai puternică Previziune Netă de Angajare din ultimele şase trimestre .
Previziunea Netă de Angajare a atins valoarea de +12%, prognoza fiind cea mai puternică din trimestrul IV/2012 şi până în prezent, şi depăşind cu 5 puncte procentuale Previziunea ajustată sezonier din primul trimestru al acestui an.
„Intenţiile de angajare se intensifică, pe fondul semnelor de stabilizare din întreaga Europă şi a climatului preponderent pozitiv la nivel mondial, însă nu credem că avem de a face cu un optimism crescut, ci mai degrabă cu o atenuare a pesimismului” a declarat Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România. „Creşterea Previziunii Nete de Angajare la nivel
naţional se bazează atât pe o crestere a numărului companiilor care intenţionează să facă angajări în trimestrul următor – aproape unul din cinci – cât şi pe scăderea semnificativă a de angajatori care nu intenţionează redimensionări, de la maximul istoric de 78% în trimestrul I la doar 69% în trimestrul II/2014. Imboldul spre angajare există, dar este fragil şi
trebuie susţinut de un cadru fiscal şi legislativ stabil.”
În şapte din cele opt regiuni cuprinse în studiu, angajatorii se aşteaptă la o creştere a numărului total de angajări în intervalul aprilie-iunie 2014. Piaţa forţei de muncă va fi activă îndeosebi în regiunea Vest, unde Previziunea Netă de Angajare este de +30%, cu 27 de puncte procentuale mai puternică decât cea raportată în trimestrul anterior. Şi angajatorii din Sud-Est şi Nord-Vest prevăd angajări, raportând Previziuni Nete de Angajare de +22%, respectiv +24%. Angajatorii din Sud-Vest continuă să fie caracterizaţi de prudenţă, anticipând o Previziune Netă de angajare de -1%, singura cu valoare negativă din întreaga ţară. În această regiune, Previziunea Netă de Angajare nu a avut valori pozitive de cinci trimestre consecutiv.
Într-o mai mică sau mai mare măsură, angajatorii din nouă din cele zece sectoare de activitate analizate s-au arătat încrezători în privinţa angajărilor din al doilea trimestru al lui 2014. Planurile de angajare cele mai ample se prevăd în sectorul Industriei prelucrătoare, unde Previziunea Netă de Angajare de +26% a crescut cu 8 puncte procentuale faţă de trimestrul I/2014. Activitatea de angajare din sectorul Administraţiei publice şi serviciilor sociale ar putea
să atingă cea mai mare intensitate din trim.I/2012 până în prezent, dat fiind că angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare de +16%, cu 11 puncte procentuale prognozei pentru intervalul ianuarie-martie 2014. Încrederea angajatorilor din sectorul Finanţe, asigurări, servicii imobiliare şi servicii de afaceri a crescut, după cum ilustrează Previziunea Netă de Angajare de
+12%, cu 10 puncte procentuale mai ridicată decât cea a trimestrului anterior. Se remarcă creşterea înregistrată în sectorul Construcţii, unde angajatorii anticipează angajări pentru prima dată în ultimele şase trimestre şi anunţă o Previziune Netă de Angajare de +10%. La capătul opus al spectrului se situează sectorul Electricitate, apă, gaz, unde Previziunea Netă de
Angajare de +3% denotă o reluare încetinită a activităţii de angajare, ce survine după şase trimestre de prognoze negative. Angajatorii din sectorul Transport, depozitare şi comunicaţii se aşteaptă la cea mai slabă piaţă a forţei de muncă, Previziunea Netă de Angajare fiind de 0%, în Sub embargo până marţi, 11 martie 2014, 02:01 am ManpowerGroup
Str. Izvor nr. 80
Izvor Business Center, Etaj 3,
Bucureşti, 050561,
România
T:+ 4 021 312 18 98
F:+ 4 021 312 18 87
www.manpower.ro
ManpowerGroup România scădere cu 3 puncte procentuale faţă de primul trimestru din 2014 şi cu 12 puncte procentuale faţă de trimestrul II al anului precedent. Valoarea previziunii este cea mai scăzută raportată în acest sector din trim. I/2011 şi până în prezent. „Valoarea Previziunii Nete de Angajare variază într-un interval extrem de larg, atât de la regiune la regiune, cât şi de la un sector de activitate la altul. Observăm diferenţe de 20 până la 30 de
puncte procentuale, ceea ce denotă că semnalele pozitive nu sunt percepute ca o certitudine. Planurile angajatorilor par mai degrabă consecinţa unor dezvoltări globale ale sectoarelor lor de activitate, care se reflectă şi asupra regiunilor geografice din România în care este localizată activitatea lor, decât un indicator al sănătăţii pieţei forţei de muncă naţionale,” remarcă Valentin
Petrof. „Totuşi, planurile optimiste ale angajatorilor înseamnă că cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă vor avea mai multe oportunităţi de a activa în domeniul dorit şi ne aşteptăm să observăm şi să deservim o piaţă a forţei de muncă mai dinamică.”
La nivel global, Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă arată o extindere incrementală a marjelor de creştere a optimismului angajatorilor, care atinge cel mai ridicat nivel din ultimii aproximativ şase ani. În 38 din cele 42 de ţări cuprinse în studiu, angajatorii se aşteaptă să-şi suplimenteze numărul total de angajaţi, comparativ cu doar 35 în
trim. I/2014. Optimismul este ceva mai pronunţat şi pe continentul european, unde angajatorii din 20 din 24 de şări au intenţii pozitive de angajare, remarcându-se mai ales Irlanda şi Spania, unde prognozele sunt pozitive pentru prima dată din 2008 şi până acum. În topul celor mai optimiste cinci ţări europene se numără şi Bulgaria.
* Notă: Previziunea Netă de Angajare se obţine făcând diferenţa dintre procentul de angajatori care anticipează o creştere a volumului total de angajări şi procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locaţia lor, în trimestrul următor. Pentru ţările care au acumulat date cel puţin 17 trimestre consecutiv, printre care şi România, cifrele citate au fost supuse ajustării
sezoniere, cu excepţia cazului în care se specifică altfel.
Despre studiu:
Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă este cel mai longeviv şi cuprinzător studiu din lume privind activitatea de angajare. ManpowerGroup administrează acest studiu predictiv încă din 1962, iar în prezent în cercetare sunt incluşi peste 65,000 de angajatori din 42 de ţări şi teritorii, cărora le sunt măsurate trimestrial intenţiile de a-şi creşte
sau de a-şi diminua numărul total de angajaţi pe parcursul trimestrului următor. Studiul este un barometru al tendinţelor şi activităţilor de pe piaţa forţei de muncă, fiind utilizat de Banca Naţonală a Angliei în redactarea rapoartelor sale privitor la inflaţie şi ca sursă a raportului lunar privitor la perspectivele economice şi sociale în Uniunea Europeană Monthly Monitor, redactat
de Comisia Europeană. Datele studiului independent al ManpowerGroup sunt utilizate în egală măsură de analişti financiari şi economici din întreaga lume în evaluarea situaţiei pieţelor de forţă de muncă.
Pentru România, cercetarea de teren s-a derulat în intervalul 16 – 28 ianuarie 2014 pe un eşantion reprezentativ de 626 de angajatori, fiind condusă de către echipa de cercetare Infocorp Ltd. Rezultatele obţinute au o marjă de eroare de +/-3,9%. ManpowerGroup
ManpowerGroup România este unul din liderii în domeniul soluţiilor inovatoare ce privesc forţa de muncă, creând şi oferind clienţilor săi soluţii care să-i ajute să fie câştigători în lumea contemporană a muncii. Compania este specializată în: recrutare permanentă şi pe bază de contract, evaluare şi selecţie, muncă temporară, payroll, gestiune şi administrare de contracte, externalizare şi consultanţă în domeniul resurselor umane. Manpower Professional, brand al
ManpowerGroup, oferă o gamă largă de servicii de recrutare, munca temporară, selecţie, externalizare şi consultanţă la nivel de middle & top management şi specialişti. Resursele deţinute, clienţii internaţionali şi reputaţia dobândită atrag candidaţi talentaţi, cu un nivel de educaţie ridicat, şi profesionişti cu o experienţă vastă în domeniul în care activează. În
România, ManpowerGroup este prezent din 2003, având 14 agenţii active în: Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Piteşti şi Sibiu.
Despre ManpowerGroup
ManpowerGroupTM (NYSE: MAN), este liderul global în soluţii inovatoare privitor la forţa de muncă, soluţii care asigură sustenabilitatea talentului pe piaţa muncii şi sprijină dezvoltarea companiilor, comunităţilor, ţărilor şi a indivizilor înşişi. Specializat în soluţii care favorizează agilitatea în afaceri a companiilor şi flexibilitatea în muncă, ManpowerGroup valorifică cei 65 de
ani de expertiză în lumea muncii pentru a crea modele de lucru, a construi practici şi a oferi tuturor clienţilor săi acces la sursele de talente de care au nevoie pentru viitor. De la recrutare, consultanţă, externalizare şi management în carieră la evaluare, formare şi dezvoltare, ManpowerGroup oferă talentul prin care companiile sunt conduse către inovaţie şi productivitate
într-o lume în care talentismul este sistemul economic dominant.
În fiecare zi, ManpowerGroup conectează la piaţa muncii peste 630.000 de oameni şi le dezvoltă experienţa profesională şi capacitatea de angajare, prin legăturile sale cu peste 400.000 de clienţi din 80 de ţări şi teritorii. Suita de soluţii ManpowerGroup este oferită prin ManpowerGroup™ Solutions, Manpower®, Experis™ şi Right Management®. In 2013, ManpowerGroup a fost recunoscută drept una dintre companiile cu cele mai înalte standarde etice la nivel global pentru al treilea an consecutiv, consacrându-i poziţia de cel mai de încredere brand din domeniul în care activează.