Home Cultură Femeile de afaceri din România investesc în centre educaționale

Femeile de afaceri din România investesc în centre educaționale

by B24
251 views

Din anii 2000 încoace, din ce în ce mai multe femei din România s-au lansat în afaceri, deţin funcţii de top management, iar domeniul în care acestea excelează este strâns legat de educaţie. Specialiştii în educaţie şi psihologii sunt de părere că femeile sunt mai indicate să conducă centre educaţionale, în comparaţie cu bărbaţii, deoarece acestea pot lucra mai uşor cu copiii.

         Conform unui studiu intern realizat de compania internaţională Helen Doron English, 66% dintre top managerii subsidiarelor şi francizelor din lume sunt femei, iar 70% din cei 90 de Master Francizori şi 90% din cele 800 de Centre de Educaţie din lume sunt deţinute şi conduse de reprezentantele sexului frumos.

       Specialiştii în educaţie şi psihologii sunt de părere că femeile sunt mai indicate să conducă centre educaţionale, în comparaţie cu bărbaţii, deoarece acestea pot lucra mai uşor cu copiii, relaţia pe care o construiesc cu profesorii este una mai mult de colaborare decât de subordonare. De cealaltă parte, barbaţii au setate relaţiile profesionale în funcţie de subordonare şi mai puţin de colaborare. În centrele educaţionale, spun specialiştii, lucrul cu copiii trebuie să se focuseze pe toleranţă, rabdare şi stres minim.

            O femeie poate avea succes în afaceri, într-o lume condusă de bărbaţi

            Antreprenorul şi specialistul în educaţie Ştefania Filip consideră că o femeie poate avea succes în afaceri, într-o lume condusă de barbaţi, tot ce trebuie să facă este să găsească o motivaţie foarte puternică pentru independenţă şi succes. “De regulă, copiii noştri sunt o motivaţie foarte puternică pentru independenţă şi succes, iar eu am acest avantaj, de a avea 2 copii, pentru care îmi doresc tot ce-i mai bun în domeniul educatiei şi care să crească în acest mediu plin de bogaţia cunoaşterii”, afirmă Ştefania Filip, coordonatorul Helen Doron English pentru zona de Sud-Est. Totodată femeia de afaceri afirmă că “atunci când avea câţiva ani băieţelul meu, nu voia sa spună în limba engleză decât “No English”, pentru a-mi semnala în acest mod că încercările mele şi ale “grădiniţei” de a-l învăţa limba engleza nu se potriveau deloc cu vârsta şi preocupările lui”. Factorul declanşator care l-a determinat copil să treacă de la “No english” la două certificate Cambridge la limba engleză a fost găsirea unei metode potrivite pentru vârsta lui, iar una dintre cele mai eficiente metode a găsit-o la profesorul şi lingvistul britanic Helen Doron. “Am implementat celebra metodă a profesorului Helen Doron în România, în cadrul mai multor centre educaţionale pentru limba engleză, iar rezultatele au fost uimitoare, peste 200 de copii din centrul educaţional condus de mine au asimilat mult mai uşor această limbă, prin această metodă specifică”, afirmă antreprenorul Ştefania Filip.

            Femeile pot investi într-un centru educaţional pentru copii. Ce paşi trebuie să urmeze?

“Un centru educaţional pentru copii este o afacere pentru o femeie dornică de independenţă şi de creare de valoare pentru familia şi pentru comunitatea sa. În cazul Helen Doron English vorbim despre o franciză, adica există deja un know-how, o bază de cunoştinte, de materiale pedagogice şi de business pe care această persoană le primeşte din partea francizei şi pe care le poate exploata în avantajul său”, declară Ştefania Filip.

Primul pas pe care îl poate face o femeie pentru a dezvolta o astfel de afacere este să aplice pentru franciză prin completarea formularului din pagina “francizare” de pe site-ul oficial, www.helendoron.ro. Mai departe, solicitantul va fi contactat de coordonatorul local pentru a evalua împreună oportunitatea de afacere şi pentru a dezvolta planul de afaceri. Odată finalizat, acesta este supus aprobării Helen Doron International, după care se poate semna contractul de franciză, va putea alege locaţia şi poate începe toate demersurile pentru deschidere.

            De ce sistemul de tip franciză este mai puţin riscant decât o afacerea pornită “de la zero”?

Franciza înseamnă risc minim pentru investitor pentru că vine cu informaţii probate din domeniul de activitate de care se ocupă atât la nivel pedagogic, cât şi la nivel operational, consideră antreprenorul Ştefania Filip. De asemenea, franciza vine cu un nume/brand cunoscut, care are deja un capital de încredere din partea consumatorilor, deci va genera creştere în timp mai scurt. “În cazul Helen Doron English, franciza vine cu o metodă pedagogică unică şi cu un sistem de training pentru profesori care asigură calitatea serviciului, cu materiale educaţionale unice şi exclusive şi, totodată, cu rezultate dovedite la nivel internaţional. Francizaţii Helen Doron English primesc exclusivitate pe o zonă geografică clar definită, cu o populaţie între 25.000 şi 100.000 de locuitori pentru folosirea metodei şi a materialelor în centrul educaţional propriu şi în orice altă locaţie frecventată de copii din zona asignata”, declară Ştefania Filip, coordonatorul Helen Doron English pentru zona de Sud-Est.

În cât timp de la investiţie se simt rezultatele?

Antreprenorul afirmă că, în funcţie de cheltuielile operaţionale, un centru educaţional Helen Doron English începe să genereze profit după o perioadă cuprinsă între 6 luni şi un an. “Pentru mine, adevarata creştere a venit în al doilea an şcolar, iar tendinţa s-a menţinut constantă până acum, având între 50 şi 70 de noi înscrieri la fiecare început de an scolar”, declară coordonatorul centrului educaţional Helen Doron English, Ştefania Filip.

Helen Doron English este o instituţie internaţională cu un succes de 30 de ani în predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani . Peste 2 milioane de copii din intreaga lume  vorbesc astăzi engleza datorită Helen Doron English.

You may also like